Koreografia Susanna Leinonen
Tanssi Suvi Eloranta, Anniina Kumpuniemi, Mari Rosendahl ja Samuli Roininen
Pukusuunnittelu Anniina Kuula
Äänisuunnittelu Kasperi Laine
Valosuunnittelu Nadja Räikkä
Valomestari Sari Mayer
Ääniteknikko Henri Puolitaival
Kuvat Harri Hinkka
Susanna Leinonen on palkittu ja kansainvälisesti menestynyt koreografi. Hän on valmistanut koreografioita omalle ryhmälleen Susanna Leinonen Companylle sekä useille baletti- ja nykytanssitaloille Suomessa ja ulkomailla. Leinoselle on myönnetty sekä Suomi-palkinto, Vuoden Tanssiteko-palkinto että Helsingin kaupungin kulttuuripalkinto. Lisäksi Leinoselle on myönnetty valtion viisivuotinen taiteilija-apuraha vuosille 2008-2013 sekä vuodesta 2015 alkaen. Hänen teoksiaan on esitetty yhteensä yli 20 eri maassa. Susanna Leinonen Company on nimetty yhdeksi OKM:n kulttuurin kärkivientihankkeeksi.
Teos sai alkunsa Suomen Kulttuurirahaston Pirkanmaan rahaston aloitteesta ja siitä nähtiin osio
Pirkanmaan rahaston vuosijuhlassa jo 11.5.2018 Tampere-talossa.
Esityksestä sanottua
”Susanna Leinosen koreografia Kenttä kertoo ”monisanaisemmin” ja runsaammin keinovaroin – äärimmäisen taitavasti. Aihepiiri on kipeä, eikä muuksi muutu ajan myötä. Leinonen ei alleviivaa, vaan luottaa kokijaan (meihin). Kannatti luottaa. Me koimme! Upeasti tanssivat Suvi Eloranta, Anniina Kumpuniemi, Mari Rosendahl ja Samuli Roininen. Kasperi Laineen musiikki ja äänisuunnittelu toimii hienosti.”
”Tästä teoksesta on viilattu kaikenlainen löysyys pois. Alun geometriset marssit muuttuvat Leinoselle ominaisiksi monipuolisten käsien ja syvän plién yhdistelmiksi. Leinonen pyörittää neljää tanssijaa tilassa täsmällisesti.”
”Katsojan ei oikeastaan tarvitse tietää taustatietoja. Leinosen tinkimätön taiteellisuus vaikuttaa ilman sitäkin. Hän ei tee pelkästään koreografiaa ja liikettä vaan kokonaistaideteosta, johon liittyy Kasperi Laineen musiikki ja Nadja Räikän valosuunnittelu ja visuaalinen ilme. Teoksesta syntyy kaikkia aisteja stimuloiva, lähes elokuvallinen kertomus. Se on monien toisiaan ymmärtävien taiteilijoiden yhteistyö.”
”Alun marssikohtaus vaativine liikkeen vaihtoineen yksinkertaisen äänitaustan kera vaihtuu varjoiseen siluettileikkiin ja upeisiin käsikoreograafisiin sointuihin kuin raivokas vogue-tanssi. /…/ Teos on soljuva ja samalla inhottavan jämäkkä ja uppiniskainen. Kaunis ja ahdistava. Tässä on jonkinlaista suuruudenhulluutta. Katsoja jää odottamaan lisää.”